-
15 березня 2018
Нині директори закладів освіти приймають рішення з найважливіших соціально - трудових питань за участю профспілок, обов’язково зважаючи при цьому на їх думку.
Відповідальність профкомів перед членами профспілки в такій ситуації незмірно зростає. У свою чергу авторитет профспілкової організації формується в її діях, в щоденній роботі в інтересах членів Профспілки.
Питання про підвищення ефективності роботи профспілкових організацій, їх авторитету - головне невідкладне питання сьогоднішнього дня. Говорячи про це, не можна не виділити роль голови - лідера профспілкової організації.
Кожна людина розуміє, що сили будь - якої організації - в силі її лідера. Які якості мають бути йому властиві, щоб люди, з якими він працює, відчували себе впевненими і захищеними, щоб хотілося творчо працювати і відпочивати? Профспілковий лідер, передусім, - яскрава особа з усіма її особистими цілями, перевагами, яка вимоглива не лише до інших, але і до себе. Це людина, яка по- справжньому любить свою справу, вболіває душею за кожного.
В умовах сьогодення профспілковий лідер має бути підготовленим фахівцем, щоб уміти розібратися в тонкощах трудового законодавства, володіти психологією і бути на ділі незалежним, уміючи розмовляти з керівником будь-якого рівня, не соромлячись і не боячись захищати колектив. Від його небайдужості і переконаності, чесності і завзятості, від його авторитету залежить активність усього колективу.
З упевненістю можна сказати, що профспілковий лідер сьогодення-компетентний, уважний до людей, справедливий, активний і небайдужий, прагнучий до співпраці, авторитетний, відповідальний за ухвалення рішень, такий, що дотримується порядку у всьому, прагне до успіху, великий стратег. “Як підвищити престиж Профспілки, а значить зробити привабливою профспілкову роботу”? Це одне з головних питань, яким повинен займатися сьогодні профспілковий комітет освітнього закладу.
Головне полягає в тому, щоб колектив бачив конкретні, відчутні результати. Говорячи про практичні питання мотивації при формуванні мотиваційного середовища в освітній установі, профспілкові комітети повинні аналізувати ситуацію через виявлення мотиваційних бар’єрів, які реально, а не гіпотетично перешкоджають роботі по прийому в Профспілку.
У профспілці працівників освіти усі усвідомлюють, що ми робимо одну справу. А основні чинники, що впливають на мотивацію профспілкового членства, це безумовно співпраця з адміністрацією навчальних закладів, від того і відношення адміністрації до Профспілки, а також поширення в колективі інформації про позитивну роль профспілкової організації, а це можливо, якщо є доступність профспілкової інформації в педагогічному колективі (працюючий профспілковий куточок, де постійно оновлюється інформація).
Але ж один в полі не воїн. Без залучення колективу у роботу профкому, яким би фахівцем не був профспілковий лідер, успіху не буде. На мій погляд успіх прийде тільки тоді, коли профспілковий лідер буде широко використовувати різноманітні форми роботи. Такі, як індивідуальні, бо увага до людей дуже важливий фактор, участь як можна більшої кількості учасників у конкурсах, оглядах, спортивних та туристичних змаганнях, проведення свят, психологічних тренінгів, виїзди на природу, робота з ветеранами та молодими працівниками. Важливі також постійні виступи голови первинки на педрадах, виробничих нарадах. Вся ця робота повинна бути спрямована для показу ролі профспілкової організації у житті кожного її члена. Отже актуальність проблеми мотивації профспілкового членства не викликає сумніву. Вона була, є і залишається на перспективу.
Важливо приділяти постійну увагу розвитку і вдосконаленню форм і методів роботи профорганів по захисту соціально - трудових прав працівників.
Голова
Василівської РОП
О.Г. Бабаченко