-
11 жовтня 2017
Знов щебече юнь і цвіте трава,
Пізнаю тебе в постаті несхилій,
Вчителько моя, зоре світова,
Раднице моя...
Андрій Малишко
Багато слів можна сказати про вчителя, але найголовніші слова ви почуєте лише з найщиріших, найсвітліших, люблячих вуст своїх вихованців.
Ще з свого дитинства мала мрію стати потрібною для всіх. І не задумуючись з перших професій–мрій стала вона - Професія Вчителя! Для мене, професія вчителя – неповторна!
І швидко пролетіли шкільні роки, навчання в педагогічному коледжі, університеті і ось, переступивши поріг школи, вже не як учень, а як вчитель, замислилась, що за плечима лише знання. Як вижити в світі Педагогіки, Дидактики та Психології, якщо знаєш лише їх теоретичну частину? А може звернутися до видатних педагогів минулого? Вони були успішними. Не знаєш з чого і почати…
Поняття успіху у кожного своє: для одного – це кар’єра, для іншого – це сім’я. Більшість з нас прагне його досягти, але як це зробити знають лише одиниці! Вивчити формулу успіху неможливо, адже вона постійно оновлюється і для кожного своя…
У чому ж полягає формула успіху молодого учителя?
Новий час вимагає нових підходів до вирішення проблем , нових методів, форм роботи у педагогічному напрямку. XXI століття – час інноваційних технологій.
Яким же повинен бути сучасний вчитель? На мою думку, він повинен бути сучасним, вміти користуватися сучасними технологіями як на роботі, так і в повсякденному житті. Важливим для вчителя XXI століття є вміння користуватися не тільки сучасними технологіями, проте і методами у навчанні. Це правило актуальне для всіх часів. Та не потрібно заради неперевірених новинок відкидати старі, перевірені часом і труднощами методи.
Невід’ємну роль у досягненні успіху відіграє ставлення учнів та батьків до вчителя. На думку учнів, вчитель має бути людиною чуйною, людиною, яка не буде стояти осторонь проблем учнів.
Ідеальний педагог повинен бути уважним, поважати думку учнів, бути професіоналом у своїй справі. І погляд, і зовнішній вигляд учителя має викликати в учнів бажання навчатися, а оцінки вчителя не повинні бути наслідком його поганого чи гарного настрою.
Учитель має бути прикладом для своїх учнів. А ще, бажано, щоб він завжди посміхався. Адже почуття гумору – це якість, яка часом цінується учнями більше за професіоналізм.
Яка моя формула успіху?
Формула мого успіху – це мета. Мета, що надихає. Надихає навчати і навчити, творити, виховувати. Прагнення передати частинку свого серця малечі, якій так потрібне тепло, любов, турбота, безвимірна увага, розуміння їх проблем та невдач, підтримка. Це мета, яка має правильну мотивацію. Я цього хочу, значить це буде!
Під лежачий камінь вода не тече. Успіх цілком залежить від праці. Тривалої… Наполегливої… Якщо хочеш щось зробити, то роби це зараз. Не відкладай на завтра справи, завтра може не настати.
Успіх – це, насамперед, творіння рук самої людини. Досягати успіху – це не означає спіймати удачу за хвіст, це, перш за все, цілеспрямована, невтомна праця над собою і, що не менш важливо, віра у свої сили!
Якщо вчитель має тільки любов до справи, то він буде добрим учителем. Якщо вчитель відчуває тільки любов до учня, як батько чи мати, він буде кращим за того вчителя, який прочитає усі книжки, але не відчуває любові ні до справи, ні до учня. Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учнів, він – досконалий учитель!
Вчитель, який овіяний любов'ю до учня, може з такою потужною наполегливістю працювати у школі, що втомі просто не буде де причаїтися! Прищепити і укорінити любов у серцях своїх вихованців – це ще один вагомий крок до успіху педагога.
Але не тільки від особистих якостей залежить успіх молодого вчителя! Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить й від того, у який колектив він потрапить, які умови праці йому створять, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творчий розвиток, в цьому плані мені допомагає наша шкільна профспілка.
Народна мудрість говорить: «З малого струмка ріка витіка». А для того, щоб ця ріка розлилася, стала повноводною, треба багато працювати.
Насамперед, необхідно виявити у молодого вчителя педагогічні здібності, заохотити до творчого пошуку, підтримати ініціативу та сприяти його професійному росту.
Пам’ятайте слова В.О.Сухомлинського: «Один із секретів педагогічної творчості і полягає в тому, щоб пробудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому і поганому на своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху»!
Кожен в цьому житті має право на помилку. Вчитель не виняток.
Не помиляється тільки той, хто нічого не робить. Але головне – вміння визнавати, що ти дійсно помилився.
Отже, професійна майстерність + особисті якості + підтримка учнів, батьків + допомога колективу + любов до дітей + постійне удосконалення +… = успіх молодого вчителя!
Формула успіху безкінечна. Її можна доповнювати і доповнювати. Адже життя диктує свої вимоги та умови. Удосконалення та оновлення знань – це запорука професійного успіху, вірність та відданість своїй справі – це перший доданок успіху, який приходить не відразу, а поступово з роками; авторитет педагога – бездоганне знання своєї справи, висока вимогливість і повага до інших; інтелігентність, чуйність, доброзичливість, вміти не тільки пожартувати , але і зрозуміти жарт на свою адресу і правильно реагувати на нього, вміти прощати, творити з натхненням, сіяти добро, радіти життю, працювати з ентузіазмом, а коли доля “віддячить” лимоном – перетворити його в лимонад, додаючи багато-багато цукру чи меду і тоді всі мінуси перетворяться на плюси.
Моя формула успіху далеко не досконала! Я тільки вчуся! Як губка, намагаюся ввібрати в себе досвід старшого педагогічного покоління і перейняти щось нове у сучасників!
Хочеться побажати всім, хто вирішив присвятити себе дітям, хай у Вас вистачає сили, бажання, віри та наполегливості до омріяного майбутнього! Хай щастить Вам!
Артьомова Р.І.,
вчитель початкових класів
КЗ “П’ятихатська ЗОШ I-II ст.”
Василівської районної ради