Запорізька обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України (ЗОО ППОНУ)
  • 54% українських вчителів мають професійне вигоряння, а три чверті учнів – ознаки стресу
54% українських вчителів мають професійне вигоряння, а три чверті учнів – ознаки стресу
  • 1 лютого 2023
 
54% українських учителів мають професійне вигоряння, а 75% школярів – прояви стресу, ідеться в дослідженні GoGlobal, як повідомляється на сайті The Village Україна
 
У центрі опитування освітян – проблеми адаптації в школах ВПО, зміни в портреті учня, професійне вигоряння й потреба в психологічній допомозі. Ці результати дослідження можуть стати картою потреб, які необхідно буде вирішити в процесі реформування освіти в Україні – вважають соціологи. 
 
82% освітян впевнені, що можуть працювати з учнями, що мають виражений стрес або психологічні проблеми. 
 
 
Серед проявів стресу – тривожність, стурбованість, відсутність мотивації до навчання, апатія, байдужість, розгубленість і неуважність. Крім того, соціологи зазначають, що діти швидко подорослішали й стали більш серйозними й відповідальними. 
 
54% освітян до того ж відзначили потребу у психологічній допомозі. Крім того, вчителі потребують знань і вмінь про те, як діяти в екстремальних ситуаціях (46%), допомогти окремим дітям (37%), виявляти ознаки стресу в інших (29%) і вирішувати конфлікти між дітьми (18%).
 
 
Під час проведення навчального процесу онлайн учителі відчувають потребу в технічних і практичних аспектах – допомоги з проведенням уроків і втіленням в життя методичних рекомендацій. Також 71% опитаних освітян скаржиться на відсутність Інтернету. 
 
Дослідження проводили з 25 листопада по 22 грудня 2022-го серед учителів, директорів і заступників директорів українських шкіл.
 
За матеріалами сайту
ЦК Профспілки